Přeskočit na obsah

Existuje mnoho mylných prezentací pojmů značka, logo, identita. Jsou neprávem vkládány do stejné škatulky, nejedná se o synonyma.
Je pravda, že je mezi nimi propojení, ale v jádru se liší. 

Jaký je rozdíl mezi brandem / brandingem / značkou, logem a brandovou / vizuální identitou?

Design loga nestačí, musíte mít důsledně promyšlenou značku.

Je to naprosto nezbytná znalost pro každého blogera, velkého podnikatele i majitele malé firmy.
Mnoho podnikatelů zanedbává svou značku a podceňuje její sílu. Často kladou otázky „opravdu potřebuji branding? Nestačí jen logo? “ .

Brand / branding / značka = ZÁŽITEK

Branding se skládá z poslání vaší společnosti, základních hodnot, vizí, obchodního ducha a klíčových slov. Je to způsob, jakým své cílové publikum získáte, co si představí ve své mysli, když myslí na vaše produkty nebo služby, co mohou zažít? Je to psychologický vztah k podnikání a zákazníkovi.

Značka je neodmyslitelnou součástí vašeho podnikání – vaše osobnost, styl jakým mluvíte či píšete, je to také příslib toho, co váš klient díky vám zažije.

Značka vám pomůže formovat vaše podnikání více faktory, než jen vizuálním způsobem. Pomůže vám odlišit vaše produkty a služby od konkurence.
Vaše strategie značky obsahuje jak, co, kde, kdy a komu budete komunikovat a předávat hodnoty vaší značky.

„Branding je to, co o vás lidé říkají, když nejste v místnosti“ – Jeff Bezos 

„Když se správně označíte, stane se konkurence irelevantní“ – Dan Schawbel

„Výrobky jsou vyráběny v továrně, ale značky jsou vytvářeny v mysli“ – Walter Landor

Brandová / vizuální identita = TVÁŘ ZNAČKY

Poukazuje na to, jak jsme viděni a vnímáni společností. Identita zahrnuje vizuální komponenty – barvy, písma, logo, alternativní loga, podznačky, grafické prvky, vzory, fotografie apod., které pomáhají vytvářet uživatelské prostředí. 

Branding a vizuální identita kráčejí v podstatě vedle sebe a někdy je těžké je odlišit.

Například DIOR chce, abyste se cítili jako jejich značka a nepletli si je s levnými parfémy. Mají jednoduchý web, používající neutrální barvy a v reklamách je prezentují Johnny Depp nebo Charlize Theron. Je to dokonalá soudržnost mezi značkou a identitou.

Brand a identita značky by měly fungovat společně tak, abyste rozpoznali značku i když nevidíte logo – Apple, McDonald´s aj.

V případě online podnikání může rozpoznávání trvat déle, ale může se to projevovat tím, že poznáte jeho vizuální identitu – originální písmo, barvy, logo, atd.

Logo = SYMBOL ZNAČKY

Logo je vizuální reprezentací vašeho podnikání a značky. Profesionální logo vám umožní vybudovat prosperující a úspěšné podnikání přilákáním vašich cílových klientů. Investice do skvělého designu vás oddělí od konkurence.

 

Proč je důležité mít profesionální logo? Logo je podstatnou součástí identity značky, ale není její jedinou součástí. Mělo by představovat vaši firmu. Nemusí mít desítky grafických prvků a nemusí být doslovné. Většina ikonických log je jednoduchá a moderní, a to i bez ilustrací a ikon. Logo by mělo identifikovat firmu způsobem, který je rozeznatelný a nezapomenutelný. 

Některé značky doslova vlastní barvy: Coca-Cola = červená, Starbucks = zelená, ČSOB = modrá.

Abyste získali uznání, musíte důsledně používat stejná písma, barvy, fotografie, vzory a další grafické prvky.
Nezapomeňte na svou značku myslet víc než jen na logo. Vytvořte systém, který představuje vás, vaše mise, vize a hodnoty.

Než se vrhnete tvořit identitu své značce, sepište si, co chcete a potřebujete do ní začlenit. Jak chcete, aby vaše značka působila na potenciální zákazníky? Jakmile máte ve své značce silný základ, můžete si svou identitu značky vytvořit buď sami, nebo ve spolupráci s grafickým designérem, který vám pomůže převést myšlenky do vizuálu.

Mějte jistotu, že brand identita představuje vše výše uvedené a pak budete mít soudržnou, výraznou, nezapomenutelnou a profesionální značku.

Potřebujete brandovou identitu či logo?

back to top