Zvířata jsou klíčovým aspektem ve všech kulturách, v některých z nich se používají jako symboly.
Je také mnoho značek, které používají k reprezentaci svých hodnot právě zvíře.
ZVÍŘE SOUČÁST BRANDU
Vlastnost a příběh
Rostliny, předměty i tvary, mívají svůj význam a přenášejí emoce. Toho využívají značky, aby díky zvoleným symbolům vybranou emoci či význam předaly publiku a usnadnily tak, aby si konkrétní značku lépe a rychle zapamatovalo.
Zvířata si obvykle navíc spojujeme s typickými vlastnostmi, mytologickými příběhy a anatomií.
Pomůže zviditelnit značku
Lvi, tygři, medvědi… Zvířecí loga jsou oblíbenou volbou pro firmy, které se chtějí odlišit. A je v podstatě jedno, jestli firma nabízí produkty a služby související se zvířaty, nebo se jedná jen o metaforu.
Zvířecí symbolika
Měli byste mít na paměti, že každé zvíře je spojeno s nějakou symbolikou.
Nějak budete vnímat papouška, slona, vážku a jinak kunu či hyenu.
Zvíře se stane ústředním prvkem vašeho loga a bude určovat mnoho z dalších návrhů a prezentaci brandu.
Ujistěte se proto, že zvolené zvířete odpovídá vašim produktům nebo službám – ať už doslova nebo obrazně.
Každé zvíře má své kladné i záporné stránky, proto výběr důkladně zvažte.
Krátce pro představu a inspiraci:
- Sova – moudrost, tajemství
- Kohout – probuzení, bojovnost
- Pták – svoboda, vzdálenost
- Kráva – plodnost, zdraví
- Býk – neporazitelnost, síla
- Kůň – pohyb,
- Jelen – energie, rovnováha
- Nosorožec – síla, stabilita
- Slon – paměť, výdrž
- Krokodýl – odvaha, strach
- Had – proměna, zlo
- Opice – lehkovážnost, komunita
- Myš – plachost, přizpůsobivost
- Netopýr – iluze, intuice
- Králík – pokora, hojnost
- Tučňák – roztomilost, rodina
- Los – nezávislost, sebeúcta
- Kočka – nezávislost, rozhodování
- Motýl – proměna, lehkost
- Pavouk – tvořivost, tkaní osudu
- Delfín – dech, změna
- Včela – píle, ve střehu
- Liška – diplomacie, chytrost
- Želva – vytrvalost, moudrost
- Kolibřík – elegance, překonání překážek
- Žába – radost, komunikace
- Dinosaurus – velkolepost,dravost
- Jednorožec – kouzla, zázraky
- Drak – síla, prosperita
- a další
Barva, písmo a rozložení
Při výběru barev můžete začít nejprve přirozeným barevným schématem vašeho vybraného tvora.
Pokud chcete být odvážnější, vyměňte přirozenost za něco, co v přírodě není běžně k vidění.
Písmo doporučuji vykontrastovat vůči liniím zvířecího symbolu.
Hezky vypadá a působí čistá linie a vyšší gramáž – uzemní se design vašeho loga.
Dbejte na čitelnost a jasnost.
Pravděpodobně budete chtít, aby bylo zvíře dobře viditelné a rozpoznatelné, pak je potřeba pamatovat na to, že zabere více prostoru.
Jestliže bude celkové zpracování jednoduché a variabilní, pak bude vypadat dobře na letácích, webu či obalu.
Z mé praxe
Pro Mezinárodní mažoretkovou soutěžní přehlídku „O brněnskou dračici“ jsem tvořila LOGO, které se objevovalo na bannerech, plakátech, medailích, pohárech…
Mělo vycházet z pověsti o brněnském drakovi.
Mělo se líbit soutěžícím dětem a zaujmout i dospělé 🙂


Závěrem
Je spousta zvířat, které lze použít do loga, každé z nich bude svým způsobem okouzlující, nést nějaké poselství či emoci.
Jaké zvíře máte ve svém logu vy? Jaké vás nejvíce oslovuje?
Chcete vyladit svůj brand?
Nebo chcete poradit s výběrem barev, fontů, designem prodejní stránky či webu?