Zvířata jsou klíčovým aspektem ve všech kulturách, v některých z nich se používají jako symboly. 
Je také mnoho značek, které používají k reprezentaci svých hodnot právě zvíře.

ZVÍŘE SOUČÁST BRANDU

Vlastnost a příběh

Rostliny, předměty i tvary, mívají svůj význam a přenášejí emoce. Toho využívají značky, aby díky zvoleným symbolům vybranou emoci či význam předaly publiku a usnadnily tak, aby si konkrétní značku lépe a rychle zapamatovalo.

Zvířata si obvykle navíc spojujeme s typickými vlastnostmi, mytologickými příběhy a anatomií. 

Pomůže zviditelnit značku

Lvi, tygři, medvědi… Zvířecí loga jsou oblíbenou volbou pro firmy, které se chtějí odlišit. A je v podstatě jedno, jestli firma nabízí produkty a služby související se zvířaty, nebo se jedná jen o metaforu.

Zvířecí symbolika

Měli byste mít na paměti, že každé zvíře je spojeno s nějakou symbolikou.
Nějak budete vnímat papouška, slona, vážku a jinak kunu či hyenu.

Zvíře se stane ústředním prvkem vašeho loga a bude určovat mnoho z dalších návrhů a prezentaci brandu.
Ujistěte se proto, že zvolené zvířete odpovídá vašim produktům nebo službám – ať už doslova nebo obrazně. 
Každé zvíře má své kladné i záporné stránky, proto výběr důkladně zvažte.

Krátce pro představu a inspiraci:

  • Sova – moudrost, tajemství
  • Kohout  – probuzení, bojovnost
  • Pták – svoboda, vzdálenost
  • Kráva – plodnost, zdraví
  • Býk – neporazitelnost, síla
  • Kůň – pohyb, 
  • Jelen – energie, rovnováha
  • Nosorožec – síla, stabilita
  • Slon – paměť, výdrž
  • Krokodýl – odvaha, strach
  • Had – proměna, zlo
  • Opice – lehkovážnost, komunita
  • Myš – plachost, přizpůsobivost
  • Netopýr – iluze, intuice
  • Králík – pokora, hojnost
  • Tučňák – roztomilost, rodina
  • Los – nezávislost, sebeúcta
  • Kočka – nezávislost, rozhodování
  • Motýl – proměna, lehkost
  • Pavouk – tvořivost, tkaní osudu
  • Delfín – dech, změna
  • Včela – píle, ve střehu
  • Liška – diplomacie, chytrost
  • Želva – vytrvalost, moudrost
  • Kolibřík – elegance, překonání překážek
  • Žába – radost, komunikace
  • Dinosaurus – velkolepost,dravost
  • Jednorožec – kouzla, zázraky
  • Drak – síla, prosperita
  • a další

Barva, písmo a rozložení

Při výběru barev můžete začít nejprve přirozeným barevným schématem vašeho vybraného tvora.
Pokud chcete být odvážnější, vyměňte přirozenost za něco, co v přírodě není běžně k vidění.

Písmo doporučuji vykontrastovat vůči liniím zvířecího symbolu.
Hezky vypadá a působí čistá linie a vyšší gramáž – uzemní se design vašeho loga. 
Dbejte na čitelnost a jasnost.

Pravděpodobně budete chtít, aby bylo zvíře dobře viditelné a rozpoznatelné, pak je potřeba pamatovat na to, že zabere více prostoru.

Jestliže bude celkové zpracování jednoduché a variabilní, pak bude vypadat dobře na letácích, webu či obalu.

Z mé praxe

Pro Mezinárodní mažoretkovou soutěžní přehlídku „O brněnskou dračici“ jsem tvořila LOGO, které se objevovalo na bannerech, plakátech, medailích, pohárech…

Mělo vycházet z pověsti o brněnském drakovi.
Mělo se líbit soutěžícím dětem a zaujmout i dospělé 🙂

Závěrem

Je spousta zvířat, které lze použít do loga, každé z nich bude svým způsobem okouzlující, nést nějaké poselství či emoci.

Jaké zvíře máte ve svém logu vy? Jaké vás nejvíce oslovuje?

Chcete vyladit svůj brand? 
Nebo chcete poradit s výběrem barev, fontů, designem prodejní stránky či webu?