Přeskočit na obsah

Všechny společnosti, které chtějí přilákat zákazníky a vyniknout proti konkurenci, potřebují silné a promyšlené prvky , které tvoří silnou značku. Tyto prvky pomáhají budovat identitu, udržovat konzistenci a vytvářet důvěru. 

Brand Assets

Vzhledem k tomu, že důvěra je druhým nejdůležitějším faktorem při nákupu, je nezbytné, aby společnost využívala aktiva – prvky, které zdůrazní její hodnoty a silné stránky.

Aktiva umožňují vytvářet „kontaktní body“ pro zákazníky, kteří vás okamžitě rozpoznají od konkurence – ztělesní identitu vaší společnosti. Příklad: Škoda, Apple, Lidl, KB,…

Nejsou to však jen loga a slogany. Jedná se o kombinaci několika prvků, které se spojují a vytvářejí jedinečnou, odlišitelnou identitu. Pokud jsou aktiva značky dobře navržena, mohou budovat povědomí o značce, navrátit investice do marketingu, vytvořit vztah a asociace se zákazníky a zajistit konkurenční výhodu na trhu.

Značka by nikdy neměla být zaměňována za značku konkurence. 

Příklady prvků:

Jméno

Logo

Barvy

Písmo

Slogan

Zvuk

Ikony

Maskot

Tonalita

Videa

Obal

Prezentace

Každá společnost má jiné potřeby, pro někoho je maskot důležitější než obal, pro někoho jiného logo než píseň. Každá společnost by měla mít několik prvků, které se navzájem lehce propojí a odliší od konkurence.

TIPY, JAK SE ODLIŠIT
Zahraniční výzkum ukázal, že lidé lépe uchovávají informace, když jsou spárovány s relevantním obrázkem – ikona, piktogram, logo – který pomáhá zákazníkům rozpoznat vaši značku a začít si budovat emocionální spojení.

Vzhledem k tomu, že si lidé udělají názor během prvních 90 sekund je paleta barev nejlepším aktivem značky. Až 90 % počátečního dojmu je založeno na barvě. Při jejich výběru prozkoumejte psychologii barev, abyste zjistili, co může nejlépe rezonovat s vaším publikem.

Chytlavý slogan v kombinaci s originálním logem a barevnou paletou může být značným přínosem pro značku. Vzpomenete si na nějakou znělku z dětství!

Projděte si svou konkurenci a odpovězte si, zda vyčnívají z davu, čím se odlišují, mají své prvky promyšlené?

 

POTŘEBUJETE PORADIT, PŘEMĚNIT SVŮJ VIZUÁL, VYTVOŘIT BRAND ID?

> VYUŽIJTE KONZULTACI SE MNOU <

back to top