Udržujte návštěvníka dostatečně zaujatého, aby zůstal na webu a začetl se.
Klient by měl získat pocit, že se k sobě hodíte. Dalším cílem je přimět ho, aby vás kontaktoval.

Tipy pro webové stránky - "TERAPEUT, KOUČ"

Stránka s biografií
Vaši potenciální klienti chtějí vědět, kam jste chodili do školy, jaká školení jste absolvovali nebo jaké máte certifikace.

Jak dlouhá by měla být? Většina lidí dlouho pozornost neudrží. Ponechejte svůj životopis na 2 až 5 odstavcích, které jsou rozděleny tak, aby nevznikly velké bloky textu.

Mohu použít selfie? Prosím, ne. Pořiďte si profesionální foto. Ukazujete tak, že své podnikání berete vážně. 

Kam dát větší množství školení, která jsem absolvovali? Pod svou biografií můžete zahrnout sekci “tréninky” a “certifikace”. 

Váš přístup, filozofie a terapeutické techniky
Představte svým klientům, jak pracujete. To se může objevit na vaší domovské stránce, stránce O mně nebo Služby. 
Kam se až dostanete, záleží na tom, do jaké míry se chcete těmto tématům věnovat. Vše by mělo esteticky i funkčně zapadat do ostatního obsahu na vašem webu.

Je důležité sdílet tyto informace, protože vaše filozofie nebo přístup může být důvodem, proč si vás někdo vybere a nebo naopak pro ně nemusí být vhodný a to vám oběma ušetří drahocenný čas.

Jaké poruchy, problémy nebo životní výzvy řešíte
Potenciální klienti mohou hleda slovo – úzkost, deprese, změny v životě, rozvod. Chtějí vědět, že máte zkušenosti s tím, čím procházejí a chtějí, aby to bylo viditelné. Mohou také vyhledávat „párová terapie”, takže se ujistěte, že používáte vhodná klíčová slova, která by odpovídala vyhledávaným výrazům budoucího klienta.  

Nevynechávejte své speciality! Pokud máte zkušenosti například i s transsexuálními dospívajícími, dejte o tom vědět.

Zásady ochrany osobních údajů a zřeknutí se odpovědnosti
Zásady ochrany osobních údajů jsou vyžadovány zákonem a informují návštěvníky o tom, jak a jaké informace jsou shromažďovány a používány a jak se odhlásit. 

Zřeknutí se odpovědnosti – návštěvník je upozorněn, že informace na webu mají pouze všeobecný charakter a nezodpovídají za klientův zdravotní stav nebo jeho ovlivnění.

Ceník
Ušetřete svým klientům i sobě zbytečný čas při úvodní konzultaci. Informujte o svých cenách a pokud jste ochotni snížit své sazby u určitých lidí, uveďte, že máte klouzavé sazby například pro ty, kteří mají finanční potíže.

Vaše celé jméno nebo logo v horní části stránky
Potřebuji logo? Pokud začínáte s terapeutickou praxí a jste sólovým terapeutem, není nutné mít logo. Je možné použít jméno tak, aby vypadalo velmi profesionálně a téměř jako logo. Pokud máte terapeutické centrum, logo  doporučuji.

Nadpis bohatý na klíčová slova
Vaši potenciální klienti nemusí na vašem webu zůstávat dlouho, proto jim poskytněte rychlý přehled z toho, co nabízíte. Je známo, že lidé weby “skenují”.

Pokud nabízíte pouze online terapii, zmiňte ji v nadpisu. Pokud poskytujete terapie pouze ve vybraném městě upřesněte jej. Když někdo vyhledá „olomouckého terapeuta“, Google to může potenciálně porovnat s vaší stránkou. Použijte štítek / nadpis „H1“, abyste měli větší šanci se zobrazit, při hledání daného výrazu,  ve vyhledávači co nejvýše. Nadpis signalizuje Googlu, o čem stránka je. 

Pozor, nejen nadpisy mají vliv na SEO. Na jeho vylepšení se podílejí také obrázky, podnadpisy, prokliky, linkbuilding apod…

Stránka služeb
Nabízíte několik služeb pro: jednotlivce, páry, skupiny, dospívající, ženy? Specializujete se na určité populace, jako jsou ženy po porodu? Stránka Služby je příležitost k představení, jak pracujete s konkrétní populací. Máte-li o každé z těchto služeb co říci, můžete použít stránku Služby jako vstupní stránku pro všechny vaše služby.

Pro každou z vašich služeb, si vytvořte stránku, kde se můžete více rozepsat. Vaše stránka Služeb by tak mohla vést na další stránku Individuální terapie, Skupinová terapie, Terapie párů. Je dobré mít pro tyto služby konkrétní stránky, protože pak, když někdo vyhledává „individuální terapii“, Google uvidí, že pro to máte celou stránku, což je dobré pro SEO. Pokud nemáte k jednotlivým službám co říci nebo si to chcete zjednodušit, stačí na stránce Služby používat nadpisy H2 pro každou ze svých konkrétních služeb, což vyhledávač také pochopí.

Bezpečný způsob, jak vás kontaktovat
Je důležité, abyste měli kontaktní stránku, ale buďte opatrní, pokud jde o informace, které po klientech vyžadujete. Dbejte na to, abyste na stránkách měli informace o “GDPR”.

Adresa, mapa a odkaz na Google Maps
Pokud máte fyzickou adresu nebo kancelář, nezapomeňte sdělit svou polohu. Pokud jste čistě online terapeut, tyto prvky na svůj web nedávejte, protože by to mátlo vaše potenciální klienty.

Pokud jste však online terapeut, který slouží pouze určitým regionům, zveřejněte to na domovské stránce. Pokud praktikujete terapie osobně a v určité oblasti, použijte pro své místo opět H1, H2 nebo H3 – tak vás vaši klienti pravděpodobně naleznou i ve vyhledávání.

Jasná a přehledná horní navigace
Nedávejte svým klientům příliš mnoho možností v horních lištách, mohli by se v podstatě ztratit. Snažte se vše zjednodušit.

Do zápatí může přijít vše, co není zcela nutné mít v horní navigaci: formuláře, odkazy na klientský portál nebo zdroje.

Jasná výzva k akci a co lze očekávat
Ujistěte se, že je 100% jasné, co musí klient udělat, aby se posunul vpřed k terapeutickém procesu. Musí vám zavolat na 15minutovou konzultaci zdarma? Co se potom stane?

Tlačítka nebo odkazy s výzvou k akci (CTA) – pokud chcete, aby vám lidé zavolali, mějte tlačítko s nápisem „Naplánovat úvodní konzultaci“ a odkaz na vaše telefonní číslo (odkaz musí být tel:[vaše číslo zde bez mezer], tj. „tel:+420123456789”). Bude tak možné číslo ihned vytáčet.

Řešte „bolestivá místa“ vašeho klienta
Zjistěte, co váš klient prožívá, co jej trápí. Vcíťte se do něj a sdělte, jak mu můžete pomoci za použití konkrétních terapeutických technik.

Strategické barvy nebo obrázky
Když klient poprvé přijde na web, máte příležitost rychle sdělit, kdo jste a co nabízíte, a také mu pomoci cítit se určitým způsobem.

Jaké barvy? Jasné a nepříjemné barvy mohou být aktivizační. Relaxační tóny mohou zlepšit náladu. U příliš mnoho barev se může cítit nejistě. Přemýšlejte o tom, jak chcete, aby se klient cítil. Pokud pracujete pouze s dětmi, ujistěte se, že vaše barvy jsou vhodné pro děti. Barvy, které používáte, by měly odrážet vašeho ideálního klienta – berte v úvahu geografii, úroveň příjmu, pohlaví a věk.

Jaké obrázky? Fotografie mohou klientovi poskytnout představu o tom, zda je pro něj terapeut vhodný. Mohou vytvořit pocit sounáležitosti. 

Existuje mnoho podnětů a myšlenek, které lze zapojit do vytváření webových stránek zaměřené na duševní zdraví.
Pokud se cítíte informacemi zahlceni a nejistí, oslovte profesionálního designéra webových stránek 🙂