Barva je velmi důležitým aspektem značky.
Barvy jsou silnými hráči a mají svou psychologii.
Hrají velkou roli v nákupních rozhodnutích.
Barva prezentuje osobnost vaši značky a odlišuje vás od konkurence.

Značka v jedné barvě?

Síla jedné barvy

Existují společnosti, které jsou známé jednou barvou a nezáleží na tom, zda se vám líbí nebo ne.
Barvu si spojíte s danou společností a pokud nevíte, co si vybrat, sáhnete po jejich produktu. Může to být vědomě i podvědomě. 

V takových případech není důležité logo jako barva. Té si totiž všimnete jako první – CocaCola, McDonalds nebo CAT či HELUZ.
Pokud si nevybavíte do detailu jejich logo, barvu poznáte určitě.

Díky odvážnému a opakovanému používání této barvy vás lidé budou znát a pamatovat si vaši barvu.

Odvaha a rozpoznatelnost

Vybrat 4–5 brand barev a používat je správným způsobem a zůstat konzistentní je ideální stav. Časem díky tomu vyniknete a budete rychle rozpoznatelní v davu. 

Používat jedinou a k tomu i nápadnou barvu je ve skutečnosti ještě další úroveň. 

Odvážným používáním jedné barvy přimějete lidi, aby se na vás dívali, ať chtějí nebo ne. Například jako se to daří u mintovo-tyrkysové Tiffani nebo červených podrážek Ch. Louboutina, zelených kelímků Starbucks. I když si běžně u nich kávu nekupujete a nemáte aktuálně na výběr, půjdete si ji koupit, protože značku znáte. Totéž platí u Milky, kterou zaručeně rozpoznáte mezi dalšími laskominami, je přece krásně fialová, a nebo zlatého zajíčka od Lindt.

Definování barvy

 

Definování jedné barvy vyžaduje čas. Měla by se vybírat za účelem vyvolat v lidech určitý pocit, nemělo by se jednat o náhodný výběr.
Když od začátku budete používat zvolenou barvu správně a všude, pak vám přinese své ovoce.

Používáním odvážné barvy si může pomoci vytvořit fantastickou značku i uznání.

Porovnejme volbu

Pro zajímavost můžeme porovnat volbu barev různých bank.
Jaké pocity ve vás vyvolávají? Zvolili jste si správně? 🙂

VASKA_BLOG

Potřebujete poradit s výběrem barvy?
Vyplatí se vám investovat do brandové identity? Ano, proč? Přečtěte si 
tento článek.